Spis treści:
Download:
Dane teleadresowe oddziałów firmy Masterlink.
|
Kontakt przed odesłaniem produktu
Zarówno w przypadku przeglądu technicznego jak i naprawy uszkodzonego sprzętu
wskazane jest skontaktowanie się z serwisem MARP Electronic. Informacje jakie należy
przygotować przed rozmową z naszym pracownikiem dla przyśpieszenia i ułatwienia
procesu przyjęcia aparatu do przeglądu/serwisu to:
- Typ urządzenia o które chodzi.
- Numer seryjny urządzenia (ta i następna informacja znajduje się na tabliczce znamionowej, naklejonej na tylną
ściankę urządzenia).
- Rok produkcji.
- Czy urządzenie objęte jest gwarancją (w przypadku urządzeń wyprodukowanych
do roku 2004 włącznie wynika to z oddzielnej
karty gwarancyjnej
, w przypadku nowszych -
z karty gwarancyjnej znajdującej się w
Dzienniku Aparatu
).
- Czy urządzenie było już poddawane przegladowi technicznemu i/lub naprawie. Jeśli tak to kiedy?
Informacja (wpis) znajduje się na stronie 3 Dziennika Aparatu.
- Opis objawów uszkodzenia (w przypadku awarii).
- Kontakt z jednostką zlecającą przegląd lub naprawę (telefon).
Dodatkowo w wypadku aparatów Physioter D50, Physioter D50 BL i Magnoter D56
(ale nie Magnoter D56 A oraz Magnoter D56 A BL) wskazane jest odczytanie numeru wersji oprogramowania.
Informacja ta znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu powitalnego, wyświetlanego po włączeniu
zasilania.
Elementy wyposażenia które należy dołączyć
Generalnie wskazane jest dostarczanie sprzętu wraz z kompletnym wyposażeniem.
Jeśli z rozmowy z pracownikiem działu serwisu nie wynika
inaczej, należy zwrócić szczególną uwagę by do odsyłanych do przeglądu i naprawy urządzeń
zostały dołączone następujące elementy wyposażenia:
Typy urządzeń |
Wyposażenie |
Urządzenia serii D6X
- Physioter D60
- Madyn D61
- Stim D63
- Inter D64
- Stim D65
- TENS D67
|
- Komplet przewodów
- Wszystkie należące do wyposażenia urządzenia elektrody
- Przewód zasilający
|
Urządzenia serii D68-X
|
- Aplikatory laserowe współpracujące z urządzeniem
- Łącznik zdalnej blokady
- Przewód zasilający
|
Aparaty do magnetoterapii
- Magnoter D56 A
- Magnoter D56 A BL
- Magnoter D56
- Magnoter D26
|
- Przewody do magnetoterapii
- Aplikatory laserowe współpracujące z urządzeniem (dotyczy Magnotera D56 A)
- Łącznik zdalnej blokady (dotyczy Magnotera D56 A)
|
Poprzednia wersja Physiotera
- Physioter D50
- Physioter D50 BL
|
- Komplet przewodów
- Wszystkie należące do wyposażenia urządzenia elektrody
- Aplikatory laserowe współpracujące z urządzeniem (dotyczy Physiotera D50)
- Łącznik zdalnej blokady (dotyczy aparatów Physioter D50 wyprodukowanych po 2000 roku)
- Miernik mocy świetlnej Fotometr F-50 (dotyczy Physiotera D50)
|
Urządzenia do elektroterapii serii D2X
- Madyn D21
- Inter D24
- Stim D25
|
- Komplet przewodów
- Wszystkie należące do wyposażenia urządzenia elektrody
|
Niezbędne dokumenty
W przypadku przeglądu technicznego
- Karta gwarancyjna lub Dziennik Aparatu
- Zlecenie wykonania przeglądu technicznego
W przypadku naprawy gwarancyjnej i pogwarancyjnej
- Karta gwarancyjna lub Dziennik Aparatu
- Zlecenie wykonania naprawy
- Krótki opis objawów uszkodzenia
UWAGA
: proszę zwrócić uwagę na prawidłowe dane teleadresowe
jednostki zlecającej przegląd lub naprawę! W przypadku przeglądu technicznego i naprawy
pogwarancyjnej należy również podać NIP.
Przegląd techniczny
- Pierwszy przegląd techniczny należy wykonać po upłynięciu okresu gwarancji
- Cena przeglądu technicznego wynosi
125 PLN netto
od każdego urządzenia
+ koszty transportu zwrotnego do Klienta. Aplikator laserowy traktowany jest zawsze
jako pojedyńcze urządzenie.
- Jeżeli w poddawanym przeglądowi technicznemu urządzeniu wykryto uszkodzenie
Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany w celu ustalenia warunków
naprawy.
Jeżeli nie wykryto uszkodzenia, przegląd trwa trzy dni robocze.
Składa się na to czas wygrzewania i czas kontroli aparatu oraz wyposażenia.
Konieczne jest jednak wcześniejsze ustalenie jego terminu, dla uniknięcia opóźnień
wywołanych dużym obciążeniem działu serwisu. Do całkowitego czasu przeglądu należy
również doliczyć czas transportu w obie strony.
Jeżeli w poddawanym przeglądowi technicznemu urządzeniu wykryto
uszkodzenie, czas przeglądu wydłuży się o czas naprawy. Informacja o czasie
jej trwania zostanie przekazana Klientowi telefonicznie.
Naprawa gwarancyjna
Urządzenia objęte gwarancją podlegają następującym regułom:
- Dostarczenie sprzętu w obie strony odbywa się na koszt firmy MARP Electronic,
z jednym zastrzeżeniem: prosimy o przysyłanie sprzętu za pośrednictwem
firmy kurierskiej z którą mamy podpisaną umowę. Więcej informacji znajduje
się w pkt. "Transport sprzętu". Można oczywiście dostarczyć i
odebrać sprzęt osobiście, po wcześniejszym ustaleniu terminu.
- Standardowy czas naprawy nie jest dłuższy niż czternaście dni kalendarzowych
- Dołączona do urządzenia karta gwarancyjna wymieniana jest na Dziennik Aparatu
- Naprawa jest bezpłatna
Naprawa pogwarancyjna
- Klient dostarcza sprzęt w dowolny sposób na swój koszt. Prosimy o zapoznanie się
z uwagami zawartymi w punkcie "Transport sprzętu"
- Standardowy czas naprawy nie jest dłuższy niż czternaście dni kalendarzowych
- Przed dokonaniem naprawy Klient zostanie poinformowany o jej przewidywanym koszcie
- Dołączona do urządzenia karta gwarancyjna wymieniana jest na Dziennik Aparatu
- Wraz z naprawą wykonywany jest, ważny przez rok, przegląd techniczny
Jak się upewnić, że urządzenie jest rzeczywiście uszkodzone?
Wielokrotnie zdarzało się, że przesyłano do działu
serwisu MARP Electronic Sp. z o.o. urządzenia sprawne, w przypadku których
błędnie zinterpretowano pewne informacje jako objawy uszkodzenia. Oto
najczęstsze pomyłki.
Objawy |
Przyczyna |
Jak sprawdzić |
Objawy jak przy rozwarciu obwodu pacjenta - sygnał dźwiękowy i komunikat. |
Zużyte elektrody. Czas eksploatacji elektrod
silikonowo - węglowych zależy od częstotliwości wykonywania zabiegów, nie powinien
być jednak szacunkowo dłuższy niż miesiąc przy b. intensywnym (codziennie przez kilka
godzin) używaniu. |
Urządzenia "nowej" serii D6X (produkcja od 2004)
posiadają funkcję sprawdzania stanu elektrod. Opis posługiwania się nią można
znaleźć w Instrukcji Używania. Pozwala ona jednoznacznie skontrolować przydatność elektrod
do dalszej pracy. |
Uszkodzony (przerwany) przewód pacjenta |
Objawy jak przy rozwarciu obwodu pacjenta. Poszczególne
żyły przewodu można sprawdzić miernikiem uniwersalnym. |
Po włączeniu zasilania urządzenie "nie daje znaku życia" |
Przepalony bezpiecznik sieciowy |
Przepalenie
bezpiecznika jest zwykle widoczne gołym okiem po wyjeciu go z oprawy i obejrzeniu
"pod światło" Można też sprawdzić bezpiecznik miernikiem uniwersalnym.
Przepalenie bezpiecznika niekoniecznie jest objawem uszkodzenia urządzenia. Mogło go spowodować
chwilowe przepięcie podczas załączania lub skok napięcia w sieci. Aby się upewnić
należy wymienić przepalony bezpiecznik i włączyć urządzenie. Jeżeli jednak problem
powtórzy się natychmiast lub po krótkim (rzędu minut) czasie, konieczna będzie
najprawdopodobniej naprawa urządzenia. W takim przypadku prosimy o kontakt z działem
serwisu MARP Electronic. |
Uszkodzony przewód zasilający |
Należy spróbować włączyć na chwilę urządzenie do sieci za pomocą innego
przewodu - na przykład od innego urządzenia. |
Parametry bezpiecznika podane są na etykiecie obok jego gniazda.
Wymiana bezpiecznika na inny niż podano jest niedopuszczalna - grozi porażeniem i całkowitym
zniszczeniem urządzenia!
Transport sprzętu
Prosimy o odsyłanie do nas sprzętu w oryginalnym opakowaniu.
Zapewnia ono pełną ochronę podczas transportu. MARP Electronic Sp. z o.o.
nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne wynikające z braku
oryginalnego opakowania podczas transportu.
W okresie gwarancyjnym transport sprzętu do i z serwisu jest
bezpłatny, pod warunkiem, że klient zlecił transport firmie z którą firma MARP
Electronic ma podpisaną umowę. Obecnie jest to firma kurierska
Masterlink
.
Dane teleadresowe najbliższego oddziału Masterlinka znajdziecie Państwo
w pliku PDF pod bocznym menu tej strony, lub na stronie firmy Masterlink:http://www.masterlink.com.pl/oddzialy.asp
Podczas kontaktu z pracownikiem firmy Masterlink należy podać nasz
nr klienta:
20507
.
W przypadku naprawy pogwarancyjnej pobieramy opłatę w wysokości
20 PLN netto za pakowanie i transport sprzętu.
|
|